Saturday, July 17, 2010

santekkk anak ibu...

hahahha...nk citer skettt nih...lom aper2 aku dah gelak...kalo korg nk tau..aku nih kalo dah mandikan si amanda n siap2 kan dia ni kan aku ni terlebih rajin...harusss aku cantik2 kan dia...sampai mk aku membebel2 lah...yer la bukan nk gi memaner pom tp siap kan dia ni ngalahkan nk gi kenduri...kalo mk aku yg siapkan dia ambekk.. dah mcm dak jantan dah aku negok,mak aku ader dia kesah nk cantik kan anak aku nih,janji ank aku wangi n bersih sudah(jgn marah erk mak..i luv u mak coz dah bnyak tlg syer hehehe)...dia kater amanda dlm pantang lg wakper nk lawo2 kn dia...bukan nk gi memaner pom wat dia panas n rimas ader ler.....yer la aku ecited lebeyyy la plak nk comel2 kan dia coz x tau la naper..kalo korng ader ank pompuan mayb korg raser aper yg aku raser haks...baju 1 bakul yg hak lawo2 2 kalo x dipakaikan RUGIk haks!...sampai ank aku naik rimas gak la kalo aku yg dok belek n siap2 kan dia...sian amanda...hehehe tuk pengetahuan korg jgn ingat aku x bedung dak kecik nih tau...aku bedung kan pas dah sudah2 snap2kan gambo dia ni...huhuhuhu
layannnnzzzzzzz

amanda wat muker selenga dia

lamer sgt bersiap sampai terlena2 anak ibu

ibuuuu!!!! amanda dah rimasss ni..cepat bg susu...

budak manja...

anak aku sekarang dah pandai nk ngengader n manja2.....adoiiii penattt sgt2 kalo nk tidokan dia....jadik kalut aku n mak aku anak beranak....yer la sekarang kalo nk tidokan dia kalo aku letak atas tilam dia 2 jer x mo...mengamuk2 mintak di ambik...abis gak la tangan ke tangan yg memegang nyer...pas aku dodoikan mak aku lak...pas 2 baba dia lak...pas 2 bapak aku lak,kene pangku n dodoikan dia sampai lebam...nk kater kembong x jugak..sajer dia nk dipangku n nk kiter belai2 dia 2...uiiishh manja betol anak ibu ni..
mak suggest aku beli buai..tp aku malas nk ngajo dia naik buai...kang nk bebuaiii 25jam...sakittt aku...1 keje x leh buat kang...so how erk....kekadang 2 aku sayer jer bg dia menages...nganga luas2 sampai merah2 muker 2...pandai lak dia diam biler dah penat....amanda2...bertuah nyer budak...
so nk x nak layankan ajer la dak kecikk sorang nih...
adioss amigoss...

harus pangku dia atas dada yer..baru dia senyap...lain position ngek ngek ngek la dia...
gerammm tol ngan dak manja nih...geget2 dia...

Tuesday, July 13, 2010

masalah negara betolll!!!!

x paham tol n menjadi masalah negara bg aku biler amanda susah sgt2 nk menetek ngan aku....aku sian ngan dia kalo leh nk dia minum susu badan tp 2 lah...masalah pertama...puting tetek aku ni x timbol2...nyonyot la mcm maner pom...tp stil mcm 2 jugak..sampai luker2 n bengkak2 tetek aku ni...adohhhh..buat aku give up yg amat sgt,,,masalah kedua lak...air susu x bnyak...biler x bnyak budak lak x puas menyusu...n melalak lalakkk sampai aku naik meroyan...(acah jer)xder la sampai aku jd tekanan ko....
dah mcm carer aku wat...minum lobak putih la,minum herba la,minum air soya la,berurut tang situ la bg urat2 tetek ni jalan,minum soya,ikut petua 2 petua ni...x jadik...naper erk...
sekarang ni tetek aku bedenyut2 x tau naper...
cobaan mengepam tetek ni x payah cakap la 2 jam sekali aku pam..2 pun pam pakai picagari n sambil2 perah mcm perah susu lembu 2...dapat pon 2 oz jer..2 paling bnyak...paling sikit 1 oz jer...
aper la nasib...tp aku x berputus angsa....aku bg gak amanda nyusu badan aku ni...tp kalo tgah2 malam dia melalak2 gak aku suh mak aku bancoh susu formula jer bg dia minum kalo x bg dia akan mengamuk 1 hari...adoiii...cobaan sungguh jadik ibu ni kan....
p/s : amanda ibu bukan merungut taw tp ibu meluahkan perasaan jer kat kawan2 ibu...hahahaha..
k lah layannn...........

Monday, July 12, 2010

18 ari sudah...

amanda dah masuk ari ke 18 ari ni...muker pun dah bnyak berubah...dah smkin sihat n aktif...
time yg x leh luper 2 dia tetiber gelak tebahak2 mcm ader benda lucu sgt yg dia nampak...anak ibu n baba nk membesar la ni yea...sayang sgt2 kat awk amanda....muaxxxxxx!!!

::kasihnya ibu membawa kesyurga::

::kasihnya baba sanggupkah berpisah::

Monday, July 5, 2010

alhamdulillah syukur nikmat...semuanya selamat...

alhamdulillah khamis 24/6/2010 jam 3.05pm ari 2..aku selamat melahirkan baby girl yg diberi nama Nur Khairina Amanda...syukur yg x terhingga kepadaNya coz menganugerahkan aku insan yg paling bermakna buat aku n somi....hanya tuhan jer yg tahu perasaan aku time ni camner....bahagia sgt2..
kalo ikutkan due x sampai lagi...tp baby songsang n terpaksa operate ari 2 jugak coz air ketuban x cukup...terpaksa akur aku operate jugak ler....walaupun risiko nyer bnyak tp aku kuatkan semangat.....
time dalam labour room menggigil 1 badan coz perasaan takut menyelubungi jiwa...nemng takutt sgt2...pas dia masuk ubat bius kat tulang pinggang aku ni aku sedar separuh badan...sempat lagi aku ckp ngan doc yg nak operate aku ni,aku x nak tengok aper yg dorg buat,,,lawakkk jer...doc 2 senyum n ckp awk pejam mater sudah...ermmm nak pejam mcm ner...nemng gelisah resah n tetiber nk curik2 gak negok...nampak la dorg belah perut aku 2,,,ngeri siuttt....sampai sekarang tebayang2.....
aper2 pun semuanya dah selamat..baby sihat aku pun sihat...cumer perut kat jait 2 masih terasa nyut2 lagi sakit dia...tp x per biler negok muker amanda raser sakit 2 ilang...
layankan ajer wajah2 ank aku kat bawah ni....zasssss,...........


::pp tembam...baba ngan ibu slalu gomol2 muker sy::

::time ni matenyer sepet sgt2 geram negokk::

::sy x suker dibedung...buekkkk::

::dah penat nages dia pun tido...cian ank ibu,...muaaaxxx syg kat dia...::